Meny
Produkter
Faghandel for den seriøse - Kompetanse og utvalg av verktøy og maskiner på nett
Kjølberggt. 9, Postboks 2912 Tøyen, 0608 OSLO
00

Cart

ForsidenReklamasjon og retur

Reklamasjon og retur

Reklamasjon og retur

Alle produkter du har bestilt av oss, skal være feilfrie ved levering. Skulle du likevel motta en defekt eller feillevert vare, så må du kontakte oss så snart som mulig, og innen 14 dager. Dersom du vil returnere en vare, må du kontakt oss for å avtale retur. Du må ikke sende oss produktet uten et returnummer.

Hvordan reklamere

Når du skal reklamere på et produkt må returskjema fylles ut. Dette gjør du på følgende måte:

  • Logg inn på din konto
  • Trykk på «Ordre»
  • Finn riktig ordrenr hvor varen du ønsker å reklamere på tilhører.
  • Trykk på «Returnere vare(r).
  • Fyll ut returskjemaet, med antall, returgrunn, returhandling, legg ved evt dokumentasjon, og en konkret beskrivelse av årsaken.

Ved en reklamasjon undersøker vi hva som er feil med produktet. I en del tilfeller må vi sende produktet til leverandøren for nærmere undersøkelser. Vi oppfordrer deg til å ta kontakt dersom du ikke er fornøyd.

Angrerett

Angrerettsloven gir deg anledning til å angre dine kjøp. Dette gjelder alle standardvarer. Enkelte produkter blir spesiallaget etter kundens ønske. Produktet kan selvsagt ikke brukes hvis man ønsker å angre kjøpet

Angreretten gjelder kun for privatkunder. Privatkunder har alltid 14 dagers bytte- og angrerett. Det er viktig at du benytter angreskjema som er vedlagt i ordrebekreftelsen som du mottar via e-post.

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil vi gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt deg per e-post.

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 kalenderdager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom fristen ender på en lørdag eller på en helligdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Du kan benytte deg av returskjemaet vårt, som ligger vedlagt ordrebekreftelsen du får på e-post, eller du kan finne returskjemaet her.

For å kunne returnere en vare må produktet være ubrukt. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved sendingen. Om varen blir sendt i uforsvarlig stand eller har vært brukt, har vi rett til å nekte angrerett. Kunden er selv ansvarlig for returforsendelsen og skal dekke utgiften av sendingen. Sendingen må ha et sporingsnummer.

NB: Vanligvis tar det ca. 14 virkedager fra vi har registrert returen til du får pengene tilbakebetalt. I enkelte tilfeller kan det ta opptil 30 dager før du mottar tilbakebetalingen. Dette er det maksimale antall dager for tilbakebetaling ifølge loven.

 

Returadresse

For å returnere produktet, bør du sende produktet til: {physical address}.

Du vil være ansvarlig for å betale for dine egne fraktkostnader for å returnere varen din. Fraktkostnader refunderes ikke. Hvis du mottar refusjon, vil kostnaden for returfrakt bli trukket fra refusjonen.

Avhengig av hvor du bor, kan tiden det kan ta før bytteproduktet ditt når deg, variere.

Hvis du returnerer dyrere varer, kan du vurdere å bruke en sporbar frakttjeneste eller kjøpe fraktforsikring. Vi garanterer ikke at vi vil motta din returnerte vare.

 

Trenger du hjelp?

Kontakt oss på {email} for spørsmål rundt retur.